28 sierpnia 2024

“Rób dla mnie notatki” dostępne w Google Meet

 Zmiany

Dziś mamy przyjemność ogłosić, że funkcja "Rób dla mnie notatki" zostanie wprowadzona do Google Meet dla wybranych klientów Google Workspace. "Rób dla mnie notatki" to oparta na sztucznej inteligencji funkcja  w Google Meet, która automatycznie robi notatki, pozwalając skupić się na dyskusji, współpracy i prezentacji podczas spotkań. Po spotkaniu, dokument z notatkami jest dołączony do wydarzenia w kalendarzu skąd uczestnicy wewnątrz organizacji mogą uzyskać do nich dostęp. W momencie premiery ta funkcja będzie dostępna podczas korzystania z Google Meet na komputerze stacjonarnym lub laptopie, a spotkania muszą być prowadzone w języku angielskim.

Wybierz ikonę ołówka w prawym górnym rogu aby zacząć robienie notatek

Wszyscy uczestnicy spotkania zobaczą ikonę niebieskiego ołówka na ekranie oraz powiadomenie o sporządzaniu notatek. Po kliknięciu na ołówek mogą zobacztć dotychczasowe notatki.

Po zakończeniu spotkania, organiztor spotkania i osoba, która włączyła tą funkcję otrzymają email z linkiem do wygenerowanych notatek. Dokument z notatkami będzie także dołączony do wydarzenia w kalendarzu, skąd uczestnicy wewnątrz organizacji będą mogli uzyskać do niego dostęp.

Kogo dotyczą zmiany

Administratorzy i użytkownicy końcowi

Dlaczego warto korzystać z tej funkcji

Bycie na bieżąco i angażowanie się w dyskusje, jednocześnie próbując robić notatki i planować przyszłe działania może być bardzo wymagające. Właśnie w tym może pomóc funkcja "rób dla mnie notatki|. Po włączeniu funkcja ta wykonuje następujące czynności:

  • Automatycznie dodaje notatki ze spotkania do Dokumentu Google i zapisuje je na Dysku Google twórcy spotkania.
  • W razie spóźnienia na spotkanie przedstawi "podsumowanie wszystkiego do tej pory" pozwalając nadrobić zaległości.
  • Wysyła maila z linkiem do podsumowania po spotkaniu. Taki mail zostaje wysłany do twórcy spotkania oraz osoby, która włączyła robienie notatek.

Pomaga to w byciu bardziej obecnym i zaangażowanym podczas spotkań, jednocześnie zapewniając notowanie ważnych informacji do prowadzenia dokumentacji i działań następczych. Jeśli użytkownicy włączą również nagrania i transkrypcje spotkań, linki do nich znajdą się w dokumencie z notatkami.

Dodatkowe szczegóły

Dokumenty notatek będą przechowywane w folderze dysku właściciela spotkania i będą zgodne z zasadami przechowywania Meet skonfigurowanymi przez organizację. Jeśli obecnie testujesz tę funkcję w Workspace Labs i Alpha, Twoje doświadczenie zmieni się z przestrzegania zasad przechowywania na Dysku na przestrzeganie zasad przechowywania Meet. 

Pierwsze kroki

Aplikacje > Google Workspace > Google Meet > Ustawienia Gemini > Gemini AI notatki

Tempo wdrażania

Domeny szybkiego i zaplanowanego wydania: Stopniowe wdrażanie (do 15 dni na widoczność funkcji) od 27 sierpnia 2024 r. z oczekiwanym zakończeniem 10 września 2024 r.

Dostępność

Dostępne dla klientów Google Workspace z tymi dodatkami:

  • Gemini Enterprise 
  • Gemini Education Premium
  • Spotkania i wiadomości AI